כיצד לעבור את התקופה הנוכחי

 בתקופה הנוכחית כולנו עוברים ימים לא פשוטים בלשון המעטה, כך גם העסקים שלנו .בתקשורת מדברים הרבה על החוסן הלאומי אך הרבה פחות על החוסן העסקי .לאחרונה גם יצא לצפות בסרטונים ופרסומים של יועצים וחברות שיווק למיניהם, כיצד לשווק את העסק בזמן המלחמה , חלקם באמת מעניקים טיפים טובים וחלקם פחות מעשיים (לדעתי) .

לקוחות פונים ושואלים את עצתי לא פעם מה כן אפשר לעשות ??

בתקופה כזו אין ספק שקיימת ירידה בהכנסות של כולנו וצריך להודות בכך. זה גורם ישיר של המצב הביטחוני שאין לנו שליטה עליו .אך בהחלט יש לנו שליטה על ההוצאות שלנו ,במיוחד כאשר קיימת ירידה בהכנסות . בפועל מה שניתן לעשות וזה בדיוק הזמן לעשות :

  1. עדכנו את הלקוחות שלכם בשעות הפעילות , אם אתם עושים שירות משלוחים או מגיעים עד בית העסק \ לקוח דאגו    להדגיש זאת.
  2. מבצעים זה לא רק בעזה - הציעו מבצעים מיוחדים ללקוחות שלכם וזאת במטרה לעודד רכישה ושימוש בשירות שלכם .
  3. משא ומתן- כמו שאתם במצב של ירידה בהכנסות כך גם הספקים שלכם , נהלו משא ומתן מול הספקים שלכם על השירותים או המוצרים שאתם רוכשים לעסק . יש לכם המון זמן לבצע חקר שוק והשוואה .
  4. חישוב מסלול מחדש- בדקו האם ישנם מוצרים משלימים או שירותים נוספים שעד היום לא היו קיימים אצלכם ויש לכם את האפשרות לשווק ולהציע אותם ללקוחות שלכם.
  5. מיקסום הזדמנויות- בתקופה שבה יש שעות עבודה פנויות זה הזמן לבחון מחדש את התוכן שהשיווקי שלכם . בדקו שהתכן השיווקי של העסק שלכם מותאם לתקופה , אם יש לכם חנות : בדקו מהם המוצרים היותר רלוונטיים שהלקוחות שלכם ירכשו בזמן שכזה.
  6. צמצמו הוצאות (מבלי להתבייש) שאינן הכרחיות. במצב שבו מטבע הדברים ,אנו לא משתמשים במוצר או שירות שאותו אנו צורכים על בסיס יומי או שבועי בעקבות המצב , זה הזמן לקבל החלטה ולותר עליו.

מאחל לכולנו הצלחה ושנחזור ימים טובים ושקטים !!